Home

www.janphilipsen.be

Sales & Marketing



Wat is de definitie van kunst? De kunst is het kunstwerk te verkopen.

Deze oude definitie van kunst zegt waar het om gaat. Je mag de mooiste producten hebben, de beste diensten aan te bieden hebben, maar als niemand ze koopt, kan je uw zaak sluiten. Als je niet die prijs krijgt dewelke je nodig hebt om een gezonde bedrijfsvoering te hebben, is er een probleem.

Je kan dan wel proberen je leveranciers onder druk te zetten, maar een blije zaakvoerder zal je niet worden.


Om te verkopen moet je vanuit je hart kunnen werken. Je moet overtuigd zijn dat je met je product/dienst iets kan bijbrengen aan de mensen/bedrijven. Dan kan je van start gaan.

Definiƫren welke bedrijven, organisaties en mensen het meest gebaad zijn met wat je te bieden hebt, is een volgende stap. Ken je klanten. Voor velen onder jullie is dit reeds het geval. Je weet wie je klanten zijn.

Ken je ook de behoefte waarop je inspeelt met wat je te bieden hebt? Dat is namelijk waar je in je communicatie over gaat praten: ik kan dat of dat voor jou oplossen.

De mensen/bedrijven vinden waarvan je weet dat je hun behoeften kan oplossen, dat je iets te bieden hebt, uitleggen hoe je het gaat doen en aantonen wat het resultaat zal zijn, welke problemen van nu daarna een oplossing hebben, dit is hetgeen je doet om mensen te overtuigen om de prijs te betalen die je vraagt.

Want in de verkoop gaat het er niet om om de goedkoopste te zijn. Ali-Baba & konsoorten hebben reeds de beste prijs. Maar of de klant er gelukkiger van wordt?


Ikzelf sta nu meer dan 30 jaar in de verkoop. Marketing en verkoop zijn een passie. Wat heeft de klant nodig, wat zal hem bewegen om naar jouw voorstel te luisteren, wat zal hem bewegen om jouw oplossing te kiezen, ja zelfs te stoppen met andere voorstellen in overweging te nemen.

Is uw klant zeker van wat je te bieden hebt zijn oplossing is en is de kost geen obstakel, dan doe je zaken.

En je hebt onderhandelaars in de plaats van klanten. Weet dat en zoek uit welke hun drijfveren zijn. Dan kan je beslissen of je wil onderhandelen, of er voor jou ook nog wat in zit.


Ik kan je helpen met het volledige verkoopproces. Dertig jaar ervaring en opleidingen heb ik te bieden. Deze kennis en ervaring wil ik ten uwer dienste stellen en ten dienste van uw verkoopploeg.



Ik sta klaar om samen met u het hele proces onder de loep te nemen. Van de communicatie naar de begeleiding van de verkopers,  hen te coachen resultaatgericht op hun doel af te gaan en klanten te winnen die het bedrijf trouw blijven, omdat ze overtuigd zijn op het goede adres te zijn!


Aarzel niet en contacteer mij op nr. +32 488 06 62 76. Samen kijken wij hoe uw doelstellingen beter te realiseren!